Teesit

  1. Lisää raideliikennettä Helsinkiin. Raitiotie, pikaraitiotie, metro ja junat ovat kustannustehokkain tapa järjestää liikennettä. Suunnitellut raidejokerit pitäisi laittaa toteutukseen samantien. Raideliikenne on myös matkustusmukavuudeltaan ylivoimainen liikenneratkaisu sekä ympäristöystävällisin.

  2. Lisää korkeampaa rakentamista. Helsinki on kansainvälinen metropoli ja kiinnostus Helsinkiä kohtaan on vain lisääntymässä. Jotta luontoa säilyisi tulevillekkin sukupolville on vain yksi suunta. YLÖSPÄIN. Korkealla rakentamisella saadaan myös enemmän toimisto ja asumistilaa pienemmälle alueelle rakennettua

  3. Turismi on POP. Helsingillä on kaikki mahdollisuudet tulla nykyistäkin suositummaksi turismikaupungiksi. Kansainvälinen lentoliikenne on vain kasvamassa ja siitä on mahdollisuus hyötyä ja ottaa välistä oma osansa. Tämä vaatii investointeja Helsingin turistikohteisiin eli museoihin, eläintarhaan sekä muihin kiinnostaviin kohteisiin. Myöskin parempaa imagonluontia maailmalla pitää kehittää.

  4. Kyllä Guggenheimille. Helsinki tarvitsee isoja brändejä ja houkuttelevia turistikohteita. Kiasman kohdalla oli aikanaan mahdollisuus, mutta se menetettiin. Tuomalla isoja brändejä Helsinkiin, voidaan alueen houkuttelevuutta turistien keskuudessa lisätä.

  5. Lisää työpaikkoja Helsinkiin. Savupiipputeollisuus on jo katoamassa Helsingistä ja iso osa asukkaista on nykyisin töissä ei teollisuusalalla. Helsingin pitäisi olla etujoukoissa mukana kehittämässä ja houkuttelemassa uusia ei perinteisiä teollisuuden aloja aloittamaan toimintaansa Helsingissä. Työpaikkoja tarjoavien yritysten kaavoitusta ja byrokratiaa pitää kehittää myönteisempään suuntaan eli vähentää.

  6. Ammatillistä ja AMK opetusta itään. Tällä hetkellä Helsingin ammatillisista opiskelijoista noin puolet asuu itäisessä osassa kaupunkia. Kuiteskaan alueella ei ole kuin yksi oppilaitos ja sekin opettaa vain palvelualoja jotka eivät kiinnosta oikein poikia(alueella on myös teknisen alan opetusta, mutta pääasiassa väistötiloissa tai ns k-18 opetuksena)Isoja yksiköitä, kuten esimerkiksi autoalan yksikön siirtoa itäpuolelle kaupunkia ei voi oikein tehdä, mutta helposti tehtävä asia opiskelumotivaation kannalta olisi luopua pakosta suorittaa kaikki opinnot omassa kotiyksikössään.Esimerkiksi ei itse ammattitaitoon liittyvät aineet voisi suorittaa vaikka roihuvuoren yksikössä ja auton rassailun puolestaan haagan yksikössä. Myöskin osista aamutunnteista pitäisi luopua(klo: 08-10) Aloittamalla opinnot vasta 09-11 välisenä aikana voisi lisätä opiskelumotivaatiota(nykyisin kaikki ns itsenäinen opiskelu tapahtuu 13-17 välisenä aikana, siirtämällä sen aamuun voi opiskelijan motivaatio kasvaa ja koulunsa keskeyttäneitten määrä tippua)AMK opetuksen puolella kaikki opiskelupaikat ovat joko keskustassa/arabiassa tai naapurikunnissa. Helsingin pitäisi omistamassa AMK:ssa pistää toteutukseen AMK:n rakennus itäisen Helsingin puolelle.

  7. Lisää kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja Helsinkiin. Helsingissä on pulaa parhaillaan sekä pienistä, että isoista vuokra-asunnoista. Kaupunki jarruttaa tällä hetkellä asuntotuotantoa keinotekoisella talokohtaisella asuntojen keskimääräisellä kokovaatimuksella.Tämä keinotekoinen neliömäärän määräminen kaupungin osalta on johtanut siihen, että asuntoja joita markkinoilla oikeasti tarvitaan ei tehdäkkään.Parhaillaan kaupunkiin pitäisi rakentaa muutama tuhat yksiötä(20-35m2) mutta joku slummiutumisen pelko kaupungin päättävissä elimissä estää tämän.

  8. Kyllä keskustatunnelille.  Helsinki tarvitsee keskustatunnelin itä-länsi suunnan läpimenoliikennettä varten.  Rakentamalla keskustatunnelin voidaan Helsingin keskustan katujen kapasiteettia vapauttaa joukkoliikenteelle, kävelykeskustalle sekä tietenkin bulevardeille.

  9. LUPAUS: Teen päätökset vain faktatietojen perusteella. Lupaan etsiä tietoja käsiteltävistä asioita käyttäen hyväksi netin tietokantoja, kaupungin virkamiehien tietotaitoa ja tietenkin kuunnella äänestäjäkunnan mielipidettä jollain tavalla(facebook, twitter, email jne jne)